Test1 dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień, poprawna polszczyzna - konkurs

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zestaw 1.
Szybki jak błyskawica. Uparty jak koń.
A
Uparty jak kot. Zwinny jak małpa.
B
Powolny jak mrówka. Pracowity jak żółw.
C
Dumny jak paw. Uparty jak osioł.
D
Zestaw 2.
Poszłem do domu. Zszedłem na parter.
A
Zeszedłem na parter. Poszedłem do domu.
B
Wzięłem książkę. Podszedłem do nauczyciela.
C
Wziąłem książkę. Poszedłem do domu.
D
Zestaw 3.
Dziewczynki i chłopcy czytały. Mama i tata przyszła do domu.
A
Chłopcy i dziewczynki czytali. Tata i mama przyszedł do domu.
B
C
Chłopcy i dziewczynki czytali. Tata i mama przyszli do domu.
Dziewczynki i chłopcy czytali. Mama i tata przyszły do domu.
D
Zestaw 4.
Cofnąłem się z powrotem do drzwi. Nie miał o muzyce białego pojęcia.
A
Cofnęłem się z powrotem do drzwi. Nie miał o muzyce żółtego pojęcia.
B
C
Cofnęłem się do drzwi. Nie miał o muzyce zielonego pojęcia.
Cofnąłem się do drzwi. Nie miał o muzyce zielonego pojęcia.
D
Zestaw 5.
Wyszło szydło z worka. Biedny jak mysz książęca.
A
B
Wpadł w niebieską rozpacz. Biedny jak mysz pałacowa.
Wpadł w czarną rozpacz. Biedny jak mysz kościelna.
C
Wyszło szydło z worka. Biedny jak mysz królewska.
D
 Zestaw 6.
W domu mam pięć drzwi. Sąsiadka ma trzy dzieci.
A
W domu mam pięcioro drzwi. Sąsiadka ma trzy dzieci.
B
W domu mam pięć drzwi. Sąsiadka ma troje dzieci.
C
W domu mam pięcioro drzwi. Sąsiadka ma troje dzieci.
D
Zestaw 7.
A
Kogo jest ta książka? Czyj jest ten zegarek?
Czyja jest ta książka? Kogo jest ten zegarek?
B
C
Kogo to zasługa? Czyj jest ten zegarek?
Czyja to zasługa? Czyja jest ta książka?
D
Zestaw 8.
Siedzieliśmy w stołówce. Ubierz buty.
A
Siedzieliśmy na stołówce. Włóż buty.
B
Siedzieliśmy na stołówce. Ubierz buty.
C
Siedzieliśmy w stołówce. Włóż buty.
D
Zestaw 9.
Wzięłem książkę. Zasnęłem na książką.
A
Wziąłem książkę. Zasnęłem nad książką.
B
Wzięłem książkę
.
Zasnąłem nad książką.
C
Wziąłem książkę. Zasnąłem na książką.
D
Zestaw 10.
Przyglądał się rudemu kotu. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniu.
A
Przyglądał się rudemu kotowi. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniowi
B
Przyglądał się rudemu kotowi. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniu.
C
Przyglądał się rudemu kotu. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniowi.
D
 Zestaw 11.
Nie włanczaj telewizora. Nigdy nie zdanżam do szkoły.
A
Nie włączaj telewizora. Nigdy nie zdanżam do szkoły.
B
Nie włączaj telewizora. Nigdy nie zdążam do szkoły.
C
Nie włanczaj telewizora. Nigdy nie zdążam do szkoły.
D
Zestaw 12.
Znamy się jak łyse konie. Jedna sroka nie czyni wiosny.
A
Znamy się jak łyse psy. Jedna jaskółka nie czyni wiosny.
B
Jedna jaskółka nie czyni wiosny. Znamy się jak łyse konie.
C
Jedna sroka nie czyni wiosny. Znamy się jak łyse psy.
D
Zestaw 13.
Wpadł z deszczu pod rynnę. Siedział jak na drożdżach.
A
Wpadł jak śliwka w rosół. Siedział jak na szpilkach.
B
Wpadł jak śliwka w kompot. Siedział jak na szpilkach.
C
Wpadł jak śliwka w trawę. Rósł jak na drożdżach.
D
Zestaw 14.
Rozmawiałem z Amerykanem. Byliśmy z przyjacielami.
A
B
Rozmawiałem z Rosjanem. Byliśmy z przyjaciółmi.
Rozmawiałem z Amerykaninem. Byliśmy z przyjacielami.
C
D
Rozmawiałem z Rosjaninem. Byliśmy z przyjaciółmi.
Zestaw 15.
Po tym wydarzeniu pluł sobie w twarz. Robota paliła mu się w rękach.
A
Po tym wydarzeniu pluł sobie w twarz. Robota tliła mu się w rękach.
B
C
Po tym wydarzeniu pluł sobie w brodę. Robota paliła mu się w rękach.
Po tym wydarzeniu pluł sobie w brodę. Robota płonęła mu w rękach.
D
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •