Test czytanie kl.III, SPRAWDZIANY, Sprawdziany

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Test cichego czytania ze zrozumieniem
dla kl. III
Czytam
uwa
ż
nie!
Drogi kolego- Trzecioklasisto!
Jeste
ś
ju
ż
uczniem trzeciej klasy i wiele potrafisz.
Ten test ma sprawdzi
ć
, jak rozumiesz czytany po cichu tekst.
Pami
taj!
1.Najpierw bardzo uwa
ż
nie
przeczytaj
tekst.
2.Nast
ę
pnie zapoznaj si
ę
z pytaniami i propozycjami odpowiedzi.
3.
Wybierz
wła
ś
ciw
ą
odpowied
ź
.
4.Zaznacz poprawn
ą
odpowied
ź
tylko na karcie odpowiedzi stawiaj
ą
c kółko na
odpowiedniej literze, np. A, B ,C.
5.Je
ś
li uznasz,
ż
e popełniłe
ś

ą
d,
skre
ś
l
pierwotn
ą
odpowied
i zaznacz wła
ś
ciw
ą
,
np. A
,
B ,C.
6.Na wykonanie wszystkich zada
ń
masz 45 minut.
POWODZENIA ! ! !
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
ź

Rósł w polu burak cukrowy. Był słodki, ale szary, niepozorny. Po drugiej stronie polnej
drogi, za niskim płotem pyszni
Tekst dla ucznia.
,,Jak burak przemienił si
ę
w t
ę
cz
ę
ą
si
w warzywniku dorodne,
ż
ółte dynie, czerwone pomidory o
l
ś
ni
ą
cej skórce, zielony groszek i fasolka, pomara
ń
czowa marchewka. Nawet bliski krewniak
buraka: buraczek
ć
wikłowy mo
e pochwali
ć
si
ę
pi
ę
knym buraczkowym kolorem i zgrabn
ą
,
. A nasz burak co?
Za warzywnikiem ro
ś
nie sad. Cukrowy burak doskonale widzi ze swego pola rozło
ż
yste
jabłonie, grusze,
ś
liwy, wi
ś
nie. Od wczesnego lata mo
ż
e przypatrywa
ć
si
ę
, jak małe, zielone
owoce rosn
ą
i nabieraj
ą
kolorów. Jak dojrzewaj
ą
.
A mo
ż
e i on dojrzeje? Mo
ż
e i on zmieni kolor w złoto ró
ż
owe cudo, jak owoce złotej renety?
Tymczasem przyszła jesie
ń
. Na buraczanym polu zjawili si
ę
ludzie z maszynami, wykopali
wszystkie buraki i załadowali na ci
ą
glon
ą
figur
ą
ęż
arówki. Nasz burak był wielki, dobrze wyro
ś
ni
ę
ty, ale urody
mu nie przybyło...
Przywie
ź
li go do cukrowni. Tam buraka wyk
ą
pali, oczy
ś
cili z ziemi, pokroili, wrzucili do
wielkiego kotła i ... co zrobili tam z buraka?...
Cukier wspaniały! Cukier biały!
Cukier błyszcz
cy jak kryształy!
I teraz brzydki burak w nowej, pi
ę
knej,
ś
nie
ż
nobiałej postaci spotkał si
ę
ze wszystkimi
owocami, którym tak zazdro
ą
ś
cił kolorów. No, tak! Bo czy mo
ż
na zrobi
ć
konfitury z wi
ś
ni bez
nie.
Ale to jeszcze nie wszystko. Nie na tym ko
ż
ń
czy si
ę
historia buraka.
Bo potem- zakład cukierniczy
wszystkich kolorów mu u
yczył,
wszystkich, które burak wy
ś
nił:
kolor czere
ż
ś
ni,
ni,
kolor bursztynu,
kolor porów-
i jeszcze innych sto kolorów,
wszystkich czerwieni i zieleni,
kolor wi
ś
ż
e nawet wam ich nie wymieni
ę
.
Pewnie,
ż
e nie wymieni
ę
, bo zaj
ę
łoby to za du
ż
o miejsca. Lepiej chod
ź
my do najbli
ż
szego
sklepu cukierniczego i przyjrzyjmy si
ę
wszystkim kolorowym smakołykom. Ani w warzywniku,
ani w sadzie nie ma tylu kolorów, nie mówi
ą
c ju
ż
o smaku.
Tak si
ę
ko
ń
czy historia buraka, który zamienił si
ę
w t
ę
cz
ę
. Dlatego lepiej nie s
ą
dzi
ć
nikogo
po wygl
ą
dzie. Bo nigdy nie wiadomo, ile w nim ukrywa si
ę
urody i dobroci.
Maria Terlikowska
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
ż
ładnie zaokr
cukru? Nie! A kompoty? A powidła? Te
Pytania i propozycje odpowiedzi
1.Jakiego koloru był burak cukrowy?
A) biały,
B) czerwony,
C) szary,
2. Które warzywa rosły w warzywniku?
A) pietruszka, kalafiory, rzodkiewka, kapusta,
B) dynie, pomidory, groszek, fasolka, marchewka,
C) kalarepa, cebula, sałata, selery,
3.Co widział burak w sadzie?
A) jabłonie, grusze,
ś
liwy, wi
ś
nie,
nie,
C) jabłonie, brzoskwinie, winogrono, grusze,
4.Kiedy ludzie zebrali z pola buraki?
A) latem,
B) zim
ś
nie, wi
ś
,
C) jesieni
ą
ą
,
5.,,Złoto-ró
ż
owe cudo”- jaki to owoc?
A) brzoskwinia,
B) reneta,
C) pomara
ń
cza,
6.Co ludzie zrobili z burakiem w cukrowni?
A) pokroili, wyk
ą
pali, oczy
ś
cili i wrzucili do kotła,
B) oczy
ś
cili, wyk
ą
pali, pokroili i wrzucili do kotła,
C) wyk
ą
pali, oczy
ś
cili, pokroili i wrzucili do kotła,
bez cukru?
A) konfitur, kompotów, powideł,
B) herbaty, kawy, soku,
C) lodów, ciasta, kremu,
ż
na zrobi
ć
8.Czego zakład cukierniczy u
ż
yczył burakowi?
A) smaku,
B) kolorów,
C) zapachów,
9.W co zamienił si
ę
burak cukrowy?
A) w ciasto,
B) w t
ę
cz
ę
,
C) w obraz,
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
B) jabłonie, morele, czere
7.Czego nie mo
10.Po czym nie nale
ż
y innych s
ą
dzi
ć
?
A) po wygl
ą
dzie,
B) po charakterze,
C) po wzro
ś
cie i kolorze włosów,
11.Które ze znanych przysłów zostało zilustrowane tekstem?
A) ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje si
ę
w biedzie”,
B) ,, Nie szata zdobi człowieka”,
C) ,,Gdzie dwóch si
bije, tam trzeci korzysta”
12.Tekst, który przeczytałe
ś
(-a
ś
) jest:
,
B) legend
ni
ą
,
C) opowiadaniem
ą
13.Tekst nosi tytuł ,,Jak burak przemienił si
ę
w t
ę
cz
ę
”, poniewa
ż
:
A) bohatera mo
ż
na było podziwia
ć
na niebie,
B) burak cukrowy przerobiono na cukier, który przybierał ró
ż
ne kolory w zale
ż
no
ś
ci
od potraw, do których dodawano go,
C) burak po deszczu zmienił sw
ą
szar
ą
barw
ę
i przybrał kolory
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
A) ba
ś
Karta odpowiedzi
.............................................. ................ ..........................
IMI
Ę
I NAZWISKO KLASA DATA
Numer
pytania
Propozycje odpowiedzi
1
A
B
C
2
A
B
C
3
A
B
C
4
A
B
C
5
A
B
C
6
A
B
C
7
A
B
C
8
A
B
C
9
A
B
C
10
A
B
C
11
A
B
C
12
A
B
C
13
A
B
C
A teraz ostatnie zadanie:
Na karcie odpowiedzi podkre
ś
l swoje imi
ę
i nazwisko odpowiednim kolorem:
czerwonym- je
ś
li test był dla Ciebie łatwy,
zielonym- je
ś
li tylko niektóre zadania sprawiły Ci trudno
ść
,
niebieskim- je
ś
li uwa
ż
asz,
ż
e test był trudny
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •