Test-egzamin gimnazjalmy, Korepetycje, Gimnazjum

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->owner id: 303565owner id: 303565WPISUJE UCZEŃKOD UCZNIAPESELPRÓBNY EGZAMINW TRZECIEJ KLASIE GIMNAZJUMCZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZAdysleksjaMATEMATYKAInstrukcja dla ucznia1. Sprawdź, czy zestaw zadań zawiera 12 stron (zadania 1–23). Ewen-tualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi.2. Na tej stronie, karcie odpowiedzi oraz na stronach 5. i 7. wpiszswój kod i numer PESEL.3. Ze środka zestawu wyjmij strony od 5. do 8. przeznaczone narozwiązanie zadań od 21. do 23. i brudnopis.4. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania.5. Rozwiązania zadań zapisuj długopisem lub piórem z czarnym tu-szem/atramentem. Nie używaj korektora.6. W arkuszu znajdują się różne typy zadań. Rozwiązania zadań od1. do 20. zaznaczaj na karcie odpowiedzi w następujący sposób:•wybierz jedną z podanych odpowiedzi i zamaluj kratkę z od-powiadającą jej literą, np. gdy wybierzesz odpowiedź A:ABCDROK SZKOLNY 2014/2015•wybierz właściwą odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiednimiliterami, np. gdy wybierzesz odpowiedź TN lub FF:TTTNNTNNlubPPPFFPFF•do informacji oznaczonych właściwą literą dobierz informa-cje oznaczone liczbą lub literą i zamaluj odpowiednią kratkę,np. gdy wybierzesz literę B i liczbę 1 lub litery NC:A1A2B1B2lubTATBTCNANBNC7. Staraj się nie popełniać błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, alejeśli się pomylisz,błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz inną odpowiedź, np.Czas pracy:90 minutABCDLiczba punktówdo zdobycia: 298. Rozwiązania zadań od 21. do 23. zapisz czytelnie i starannie w wy-znaczonych miejscach na stronach 5., 6. i 7. Pomyłki przekreślaj.Pamiętaj, aby Twoje zapisy nie wychodziły poza ramkę9. Rozwiązując zadania, możesz wykorzystać miejsce opatrzone na-pisemBrudnopis(strona 8). Zapisy w brudnopisie nie będą spraw-dzane ani oceniane.30356510. Po zakończeniu pracy z zestawem włóż strony z rozwiązaniamizadań do środka zestawu.Powodzenia!Strona 1 z 12Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)owner id: 303565owner id: 303565Zadanie 1. (0–1)Z czterech różnych zestawów klocków dzieci zbudowały modele graniastosłupów. Każdedziecko miało w swoim zestawie sześć jednakowych elementów.Korzystając z informacji podanych na rysunkach, ustal, czyj model jest zbudowanyz sześcianów. Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.model AsiB.model WojtkaC.model KasiD.model JurkaZadanie 2. (0–1)Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.Wartość wyrażenia 4·1− 0,75 jest równa2A.1,1B.−2,8C.1D.−1Zadanie 3. (0–1)Na poniższej osi liczbowej zaznaczono liczbyAiW.O ile większa jest liczba W od liczby A? Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.o 50B.o 75C.o 105D.o 120PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!Strona 2 z 12Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)303565owner id: 303565owner id: 303565Zadanie 4. (0–1)Pole powierzchni całkowitej graniastosłupa prawidłowego pięciokątnego jest równe 200 cm2.Jedna jego podstawa stanowi 10% pola powierzchni całkowitej.Jaki procent pola powierzchni całkowitej tej bryły stanowi pole jednej ściany bocznej?Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.15%B.16%C.18%D.20%Zadanie 5. (0–1)Jaką liczbę należy dodać do kwadratu liczby 5, aby otrzymać sześcian liczby 5? Wybierzodpowiedź spośród podanych.A.5B.25C.50D.100Zadanie 6. (0–1)Z czterech jednakowych sześcianów o krawędzi długości 1 zbudowano graniastosłup (patrzrysunek).CBDAJaką długość ma przekątna prostokątaABCD?Wybierz odpowiedź spośród podanych.√√A.2B.5C.3D.4Zadanie 7. (0–1)Oceń prawdziwość podanych zdań, wiedząc, że liczbaπjest większa od 3, ale mniejsza√od 10. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeśli jest fałszywe.Pole koła o promieniuπcm jest większe niż 27 cm2.Długość okręgu o promieniuπcm jest mniejsza od 20 cm.PPFFZadanie 8. (0–1)O liczbachX, Y,Zwiadomo, żeX= (−1)20,Y3= 0,Z= 7.Ile jest równa wartość wyrażenia X + Y + Z? Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.B.1C.2D.3PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!Strona 3 z 12Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)303565owner id: 303565owner id: 303565Zadanie 9. (0–1)Które z poniższych wyrażeń przyjmuje najmniejszą wartość dlax= −2? Wybierz odpo-wiedź spośród podanych.A.2x + 3B.x2− 1C.−2 −xD.1x− 22Zadanie 10. (0–1)Które z poniższych zdań jest fałszywe? Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.Skoszenie trawnika o powierzchni 1 ara kosztuje 8 zł, więc za skoszenie trawy na łąceo powierzchni 1 hektara trzeba zapłacić 800 zł.B.Pole o powierzchni 1,5 hektara można podzielić na dwie działki po 75 arów każda.C.Ogród w kształcie kwadratu o boku długości 10 m ma powierzchnię 0,01 hektara.D.Sad zajmuje prostokątną działkę o wymiarach 20 m×30 m, więc jego powierzchniawynosi 60 arów.Zadanie 11. (0–1)Na kratkach narysowano trójkąt i podzielono go na cztery części: A, B, C i D (patrz rysunek).ABDCOceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F – jeślijest fałszywe.Pola części A i C są równe.Część D ma większe pole niż część B.PPFFZadanie 12. (0–1)Poniżej zapisano układy równań. Rozwiązaniem którego z nich jest para liczbx= 1 iy= −2? Wybierz odpowiedź spośród podanych.A.4x −y= 64x +y= 0B.x+ 2y = −32x +y= 4C.3x +y= 1x−y=3D.3x = 02x +y= 2PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!Strona 4 z 12Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)303565owner id: 303565owner id: 303565PESELdysleksjaMIEJSCE NA ROZWIĄZANIA ZADAŃ OD 21. DO 23.Rozwiązanie zadania 21.Zapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeZapisy na marginesie poza ramką nie będą ocenianeKOD UCZNIAStrona 5 z 12Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)303565 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •