Test z ZS rozwiązywany z dr 12.06, II Semestr, Wszyscy, Zarządzanie Strategiczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Test z zarz
ą
dzania strategicznego!!!
1.
Paradoks występujący na płaszczyźnie celów organizacji polega na:
a)
Jednoczesnej walce, zaspokojenie oczekiwań udziałowców i o dobrą reputację
firmy
b)
Wyborze między wielkością zysku, a jakością wyborów
c)
Wyborze między stopniem zaspokojenia oczekiwań udziałowców i oczekiwań
„kibiców organizacji”
2.
Na poziomie otoczenia konkurencyjnego występuje paradoks:
a)
Konkurencji i kooperacji
b)
Autonomii i synergii
c)
Ciągłości i zmiany
3.
Na poziomie kooperacji występuje paradoks:
a)
Konkurencji i kooperacji
b)
Autonomii i synergii
c)
Ewolucji i rewolucji
4.
Na poziomie strategicznej jednostki biznesu zwykle formuje się:
a)
Strategia konkurencji na poszczególnych rynkach (penetracji, rozwoju produktu,
rozwoju rynku itd.)
b)
Strategie funkcjonalne ( produkcji, marketingowe, logistyczne itd.)
c)
Strategie inwestycyjne (integracji pionowej i poziomej, dywersyfikacji itd.)
5.
Firmy zmieniające reguły gry na rynku to:
a)
Firmy wprowadzające rewolucyjne innowacje
b)
Firmy zawierające alians strategiczny
c)
Odpowiedź A i B
6.
Źle sformułowana strategia wobec strategicznych „kibiców organizacji” może:
a)
Doprowadzić do upadku firmy
b)
Wpłynąć tylko na reputację firmy
c)
Odpowiedź A i B
7.
W podejściu inkrementalnym proces formułowania strategii ma charakter:
a)
Formalny i całościowy
b)
Niesformalizowany i fragmentyczny
c)
Formalny i fragmentyczny
8.
W perspektywie portfelowej wydzielony biznes:
a)
Posiada wszystkie zasoby niezbędne do walki konkurencyjnej
b)
Jest potencjalnym źródłem kluczowych kompetencji
c)
Odpowiedź A i B
9.
Dla inkrementalnego podejścia do projektowania strategii przedsiębiorstwa
charakterystyczne jest stwierdzenie, że:
a)
Dynamikę otoczenia można łatwo przewidzieć
b)
Dynamika otoczenia jest trudna do określenia, lecz możliwa w dłuższej
perspektywie czasu
c)
Dynamika czasu otoczenia nie jest możliwa do określenia w precyzyjny sposób
10.
Dla planistycznego podejścia do projektowania strategii przedsiębiorstwa
charakterystyczne jest:
a)
Tworzenie strategii firmy według ustalonego algorytmu – procedury
b)
Tworzenie strategii alternatywnych i „niespodziankowych”
c)
Brak strategii jako takiej i relatywne oddziaływanie na rynek
11.
Zasobowa szkoła zarządzania strategicznego zakłada między innymi:
a)
Iż między zamierzeniami firmy i zasobami firmy musi występować dynamiczne
napięcie
b)
Zasoby firmowane do zawierzeń kierownictwa
c)
Posiadanie unikalnych zasobów i kompetencji gwarantuje sukces firmy
12.
Precyzyjna szkoła zarządzania strategicznego zakłada między innymi:
a)
Iż istnieją dwie fundamentalne strategie prowadzące do sukcesu firmy:
minimalizacja kosztów i zróżnicowanie
b)
Istotą strategii jest maksymalna satysfakcja klienta
c)
Odpowiedź A i B
13.
Analiza strategiczna SWOT pozwala na:
a)
Budowę strategii opartej na silnych stronach firmy
b)
Budowę strategii opartej na szansach firmy
c)
Analizę firmy w perspektywie: od wewnątrz na zewnątrz
14.
Analiza łańcuchowa wartości pozwala na:
a)
Budowanie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie wartości na rynku
b)
Budowanie przewagi konkurencyjnej przez tworzenie grona
c)
Odpowiedź A i B
15.
Firmy napędzane przez rynek głównie stosują:
a)
Analizę TOWS, analizę sektorową, metody portfelowe, analizę grup
strategicznych
b)
Analizę SWOT i analizę łańcucha wartości
c)
Strategie konserwatywne i defensywne
16.
W firmach napędzanych przez zasoby podstawą utrzymania przewagi konkurencyjnej
jest:
a)
Siła przetargowa i bariery mobilności
b)
Konfiguracja zasobów
c)
Pozyskanie zasobów i budowa barier wyjścia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]