Technik budownictwa Wykonywanie dachów i stropodachów, technik budownictwa

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Władysława Maria Francuz
Wykonywanie dachów i stropodachów
311[04].Z2.05
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
0
Recenzenci:
mgr inż. Teresa Florczak
mgr inż. Alicja Zajączkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z2.05
– Wykonywanie dachów i stropodachów, zawartego w modułowym programie nauczania dla
zawodu Technik budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Elementy dachu i ich klasyfikacja
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
8
4.1.3. Ćwiczenia
8
4.1.4. Sprawdzian postępów
9
4.2. Dachy o konstrukcji drewnianej
9
4.2.1. Materiał nauczania
9
4.2.2. Pytania sprawdzające
16
4.2.3. Ćwiczenia
16
4.2.4. Sprawdzian postępów
17
4.3. Dachy o konstrukcji żelbetowej i stalowej
18
4.3.1. Materiał nauczania
18
4.3.2. Pytania sprawdzające
23
4.3.3. Ćwiczenia
23
4.3.4. Sprawdzian postępów
24
4.4. Stropodachy
25
4.4.1. Materiał nauczania
25
4.4.2. Pytania sprawdzające
28
4.4.3. Ćwiczenia
28
4.4.4. Sprawdzian postępów
29
4.5. Pokrycia dachowe
29
4.5.1. Materiał nauczania
29
4.5.2. Pytania sprawdzające
38
4.5.3. Ćwiczenia
39
4.5.4. Sprawdzian postępów
40
4.6. Rynny i rury spustowe oraz obróbki blacharskie
40
4.6.1. Materiał nauczania
40
4.6.2. Pytania sprawdzające
46
4.6.3. Ćwiczenia
45
4.6.4. Sprawdzian postępów
46
4.7. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony środowiska obowiązujące podczas prac dekarskich
46
4.7.1. Materiał nauczania
46
4.7.2. Pytania sprawdzające
48
4.7.3. Ćwiczenia
48
4.7.4. Sprawdzian postępów
49
5. Sprawdzian osiągnięć
50
6. Literatura
55

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o dachach i stropodachach oraz
w kształtowaniu umiejętności rozpoznawania konstrukcji dachów, materiałów stosowanych
do wykonania dachów oraz pokryć dachowych.
W poradniku zamieszczono:

wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,

cele kształcenia, wykaz umiejętności jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,

materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowani treści
jednostki modułowej,

zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy opanowałeś podane treści,

ćwiczenia, które pozwolą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,

sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny
wynik sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej.
Wynik negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności z pomocą nauczyciela,

sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej.

wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym
skrócie treści dotyczące omawianych zagadnień. Musisz korzystać także z innych źródeł
informacji, a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu
poradnika.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:

posługiwać się podstawowymi pojęciami i terminami z zakresu budownictwa,

posługiwać się dokumentacją techniczną,

rozpoznawać elementy budynku,

rozpoznawać materiały budowlane,

rozpoznawać technologie budowlane,

korzystać z różnych źródeł informacji,

posługiwać się techniką komputerową,

stosować zasady współpracy w grupie,

uczestniczyć w dyskusji i prezentacji,

stosować różne metody i środki porozumiewania się na temat zagadnień technicznych.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •