Technik informatyk 312[01] Z4 03 n,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Andrzej Zając
Administrowanie systemem operacyjnym Novell
312[01].Z4.03
Poradnik dla nauczyciela
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Elżbieta Majka
mgr inż. Grzegorz Smigielski
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Bożena Zając
Korekta:
mgr inż. Tomasz Sułkowski
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej Administrowanie
systemem operacyjnym Novell 312[01].Z4.03 zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik informatyk.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Przykładowe scenariusze zajęć
6
5. Ćwiczenia
10
5.1. Struktura fizyczna i logiczna sieci (model OSI, protokoły, topologie sieciowe)
10
5.1.1. Ćwiczenia
10
5.2. Charakterystyka sieci Novell NetWare
12
5.2.1. Ćwiczenia
12
5.3. System plików sieci Novell NetWare
13
5.3.1. Ćwiczenia
13
5.4. Obiekty w sieci Novell NetWare
14
5.4.1. Ćwiczenia
14
5.5. System zabezpieczeń sieci
16
5.5.1. Ćwiczenia
16
5.6. Programy pomocnicze stacji roboczej
19
5.6.1. Ćwiczenia
19
5.7. Programy pomocnicze serwera
21
5.7.1. Ćwiczenia
21
5.8. Drukowanie
23
5.8.1. Ćwiczenia
23
5.9. Skrypty logowania
24
5.9.1. Ćwiczenia
24
5.10. Instalacja systemu Novell NetWare
26
5.10.1. Ćwiczenia
26
6. Ewaluacja osiągnięć ucznia
27
7. Literatura
35
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Przekazujemy Państwu Poradnik dla nauczyciela, który będzie pomocny w prowadzeniu
zajęć dydaktycznych w szkole kształcącej w zawodzie technik informatyk.
W poradniku zamieszczono:
−
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie uczeń powinien mieć już ukształtowane,
aby bez problemów mógł korzystać z poradnika,
−
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie uczeń ukształtuje podczas pracy
z poradnikiem,
−
przykładowe scenariusze zajęć,
−
ćwiczenia, przykładowe ćwiczenia ze wskazówkami do realizacji, zalecanymi metodami
nauczania-uczenia oraz środkami dydaktycznymi,
−
ewaluację osiągnięć ucznia, przykładowe narzędzie pomiaru dydaktycznego.
Wskazane jest, aby zajęcia dydaktyczne były prowadzone różnymi metodami ze
szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod nauczania, np. ćwiczeń laboratoryjnych,
samokształcenia kierowanego, metody projektów.
Formy organizacyjne pracy uczniów mogą być zróżnicowane, począwszy od
samodzielnej pracy uczniów do pracy zespołowej.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej uczeń powinien umieć:
−
korzystać z różnych źródeł informacji ze szczególnym uwzględnieniem dokumentacji
systemu oraz zasobów Internetu,
−
poszukiwać informacji w różnych źródłach,
−
selekcjonować, porządkować i przechowywać informacje,
−
oceniać własne możliwości sprostania wymaganiom stanowiska pracy i wybranego
zawodu,
−
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu dokumentacji technicznej, a także
bezpieczeństwa i higieny pracy.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]