Technik budownictwa Klasyfikowanie materiałów budowlanych i gruntów, technik budownictwa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Danuta Gąsiorowska
Klasyfikowanie materiałów budowlanych i gruntów
311[04].O1.04
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Teresa Florczak
mgr inż. Alicja Zajączkowska
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
mgr inż. Mirosław Żurek
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].O1.04
Klasyfikowanie materiałów budowlanych i gruntów
zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu 311[04] technik budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
4
2. Wymagania wstępne
5
3. Cele kształcenia
6
4. Materiał nauczania
7
4.1. Materiały i wyroby budowlane oraz ich zastosowanie
7
4.1.1. Materiał nauczania
7
4.1.2. Pytania sprawdzające
11
4.1.3. Ćwiczenia
11
4.1.4. Sprawdzian postępów
12
4.2. Właściwości techniczne materiałów i wyrobów budowlanych
13
4.2.1. Materiał nauczania
13
4.2.2. Pytania sprawdzające
14
4.2.3. Ćwiczenia
14
4.2.4. Sprawdzian postępów
15
4.3. Zasady wykonywania badań laboratoryjnych materiałów i wyrobów
budowlanych
15
4.3.1. Materiał nauczania
15
4.3.2. Pytania sprawdzające
18
4.3.3. Ćwiczenia
18
4.3.4. Sprawdzian postępów
19
4.4. Materiały stosowane do produkcji zapraw i betonów
19
4.4.1. Materiał nauczania
19
4.4.2. Pytania sprawdzające
21
4.4.3. Ćwiczenia
21
4.4.4. Sprawdzian postępów
22
4.5. Klasyfikacja zapraw budowlanych
22
4.5.1. Materiał nauczania
22
4.5.2. Pytania sprawdzające
25
4.5.3. Ćwiczenia
25
4.5.4. Sprawdzian postępów
26
4.6. Wytwarzanie i transportowanie mieszanki betonowej
26
4.6.1. Materiał nauczania
26
4.6.2. Pytania sprawdzające
28
4.6.3. Ćwiczenia
29
4.6.4. Sprawdzian postępów
29
4.7. Materiały wykończeniowe
29
4.7.1. Materiał nauczania
29
4.7.2. Pytania sprawdzające
31
4.7.3. Ćwiczenia
31
4.7.4. Sprawdzian postępów
32
4.8. Zasady i normatywy składowania, przechowywania i transportowania
materiałów i wyrobów budowlanych
32
4.8.1. Materiał nauczania
32
4.8.2. Pytania sprawdzające
34
4.8.4. Sprawdzian postępów
34
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.8.3. Ćwiczenia
35
4.9. Klasyfikacja gruntów
35
4.9.1. Materiał nauczania
35
4.9.2. Pytania sprawdzające
36
4.9.4. Sprawdzian postępów
37
4.10. Właściwości fizyczne i mechaniczne gruntów
37
4.10.1. Materiał nauczania
37
4.10.2. Pytania sprawdzające
38
4.10.3. Ćwiczenia
39
4.10.4. Sprawdzian postępów
39
4.11. Badania gruntów
40
4.11.1. Materiał nauczania
40
4.11.2. Pytania sprawdzające
42
4.11.3. Ćwiczenia
42
4.11.4. Sprawdzian postępów
42
4.12. Nośność podłoża gruntowego
43
4.12.1. Materiał nauczania
43
4.12.2. Pytania sprawdzające
45
4.12.3. Ćwiczenia
45
4.12.4. Sprawdzian postępów
46
4.13. Roboty ziemne
46
4.13.1. Materiał nauczania
46
4.13.2. Pytania sprawdzające
49
4.13.3. Ćwiczenia
50
4.13.4. Sprawdzian postępów
50
5. Sprawdzian osiągnięć
51
6. Literatura
55
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
4.9.3. Ćwiczenia
36
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o podstawowych materiałach
budowlanych, ich właściwościach oraz gruntach budowlanych i robotach ziemnych.
W poradniku zamieszczono:
−
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane,
abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika,
−
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
−
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania treści
jednostki modułowej,
−
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
−
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
−
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny wynik
sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej. Wynik
negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności z pomocą nauczyciela,
−
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej,
−
wykaz literatury uzupełniającej.
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]