Technik budownictwa Wykonywanie podłóg, technik budownictwa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Danuta Gąsiorowska
Wykonywanie podłóg
311[04].Z3.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Wojciech Kiejda
mgr inż. Krzysztof Kazimierz Wojewoda
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr inż. Mirosław Żurek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].Z3.03
Wykonywanie podłóg zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik
budownictwa.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4. Materiał nauczania
6
4.1. Klasyfikacja podłóg
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
7
4.1.3. Ćwiczenia
7
4.1.4. Sprawdzian postępów
8
4.2. Warstwy podłogowe
9
4.2.1. Materiał nauczania
9
4.2.2. Pytania sprawdzające
10
4.2.3. Ćwiczenia
10
4.2.4. Sprawdzian postępów
11
4.3. Rozwiązania materiałowo-konstrukcyjne podłóg
12
4.3.1. Materiał nauczania
12
4.3.2. Pytania sprawdzające
19
4.3.3. Ćwiczenia
19
4.3.4. Sprawdzian postępów
21
4.4. Izolacje cieplne, akustyczne i przeciwwilgociowe podłóg
22
4.4.1. Materiał nauczania
22
4.4.2. Pytania sprawdzające
23
4.4.3. Ćwiczenia
23
4.4.4. Sprawdzian postępów
24
4.5. Rodzaje podkładów i sposoby ich wykonania
25
4.5.1. Materiał nauczania
25
4.5.2. Pytania sprawdzające
26
4.5.3. Ćwiczenia
26
4.5.4. Sprawdzian postępów
27
4.6. Rodzaje posadzek i zasady ich wykonywania
28
4.6.1. Materiał nauczania
28
4.6.2. Pytania sprawdzające
38
4.6.3. Ćwiczenia
38
4.6.4. Sprawdzian postępów
40
4.7. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej
i ochrony środowiska dotyczące robót podłogowych i posadzkarskich
41
4.7.1. Materiał nauczania
41
4.7.2. Pytania sprawdzające
42
4.7.4. Sprawdzian postępów
44
4.8. Warunki odbioru robót podłogowych i posadzkarskich
45
4.8.1. Materiał nauczania
45
4.8.2. Pytania sprawdzające
46
4.8.3. Ćwiczenia
47
4.8.4. Sprawdzian postępów
47
5. Sprawdzian osiągnięć
48
6. Literatura
52
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4.7.3. Ćwiczenia
42
1. WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o podstawowych materiałach
budowlanych, ich właściwościach oraz sposobach wykonywania podłóg.
W poradniku zamieszczono:
–
wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,
–
cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,
–
materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania
treści jednostki modułowej,
–
zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,
–
ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,
–
sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny
wynik sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej.
Wynik negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić
umiejętności z pomocą nauczyciela,
–
sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić,
czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej,
–
wykaz literatury uzupełniającej.
Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym
skrócie treści dotyczące omawianych zagadnień. Powinieneś korzystać także z innych źródeł
informacji, a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu
poradnika.
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć:
–
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu ekologii, ochrony środowiska
i budownictwa,
–
rozpoznawać elementy i układy konstrukcyjne i niekonstrukcyjne budynku,
–
określać właściwości materiałów budowlanych,
–
określać rodzaje izolacji budowlanych,
–
określać zasady składowania, przechowywania i transportowania materiałów
budowlanych,
–
posługiwać się dokumentacją techniczną,
–
wykonywać szkice i rysunki robocze,
–
przygotować podstawowe zaprawy budowlane,
–
zapobiegać zagrożeniom w środowisku pracy,
–
przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony
środowiska obowiązujących w budownictwie,
–
udzielać pierwszej pomocy w stanach zagrożenia zdrowia i życia,
–
stosować w działalności zawodowej podstawowe akty prawne z zakresu prawa
budowlanego i postępowania administracyjnego,
–
korzystać z literatury zawodowej i innych źródeł informacji,
–
zastosować zasady współpracy w grupie,
–
uczestniczyć w dyskusji, prezentacji,
–
stosować różne metody i środki porozumiewania się językiem technicznym.
„
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]