Technical Leadership Od eksperta do lidera techle, e
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innympowoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ichwłaścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacjebyły kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, aniza związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor orazWydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkodywynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.Redaktor prowadzący: Magdalena Dragon-PhilipczykProjekt okładki: Jan PaluchIlustracje: Maria PankowskaWydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail:onepress@onepress.plWWW:(księgarnia internetowa, katalog książek)Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.ISBN: 978-83-283-1096-4Copyright © Mariusz Sieraczkiewicz 2016Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSPIS TRE CIOd autora .................................................................................................... 9Rozdzia 1. Rola lidera technicznego ......................................................... 11Typowa ścieżka kariery w IT ................................................................................ 12Definicja lidera technicznego ............................................................................... 13Model Technical Leadership ................................................................................ 14Wizja ........................................................................................................................ 16Stereotyp lidera ....................................................................................................... 17Typy przywództwa ................................................................................................. 18Grzechy główne liderów technicznych ............................................................... 20Podsumowanie ....................................................................................................... 23Rozdzia 2. Ekspert a lider ......................................................................... 25Między ekspertem a liderem ................................................................................. 25Autorytet wiedzy i postawy .................................................................................. 28Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne? ................................................ 29Podsumowanie ....................................................................................................... 35Rozdzia 3. Od wizji do dzia ania ............................................................... 37Strategia Disneya .................................................................................................... 37Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya ............................ 39Przykłady ................................................................................................................. 40Podsumowanie ....................................................................................................... 42Kup książkęPoleć książkę6Technical Leadership. Od eksperta do lideraRozdzia 4. Motywacja ............................................................................... 43Teoria X i Y ............................................................................................................. 43Co mnie motywuje? ............................................................................................... 44Czynniki motywacyjne .......................................................................................... 45Kryteria .................................................................................................................... 47Kwantyfikatory ilościowe ...................................................................................... 47Profil motywacyjny ................................................................................................ 49Jak to wpleść w codzienne życie zespołu? ........................................................... 51Analiza motywatorów ........................................................................................... 51Skupienie ................................................................................................................. 52Codziennik .............................................................................................................. 53Wysoka energia ...................................................................................................... 55Czynniki motywacyjne i higieniczne ................................................................... 56Co motywuje programistów? ............................................................................... 57Złam wszelkie zasady ............................................................................................. 58Drive ........................................................................................................................ 59Elementy angażującego środowiska .................................................................... 61Slack ......................................................................................................................... 65Podsumowanie ....................................................................................................... 65Rozdzia 5. Praca z zespo em ..................................................................... 69Model Cynefin ........................................................................................................ 69Oczekiwania i reguły .............................................................................................. 71Fazy rozwoju grupy ................................................................................................ 72Przywództwo sytuacyjne ....................................................................................... 74Dysfunkcje zespołu ................................................................................................ 76Podsumowanie ....................................................................................................... 78Rozdzia 6. Proces i in ynieria .................................................................... 81Podział odpowiedzialności ................................................................................... 81Wizja i cele projektu .............................................................................................. 82Wymagania i decyzje biznesowe .......................................................................... 83Właściciel procesu .................................................................................................. 83Proces ....................................................................................................................... 84Retrospekcje ............................................................................................................ 85Codzienne spotkania ............................................................................................. 87Oznaczanie problemów ......................................................................................... 87Kryteria jakościowe ................................................................................................ 88Podsumowanie ....................................................................................................... 89Kup książkęPoleć książkęSpis treści7Rozdział 7. Zarządzanie wiedzą ................................................................. 91Wprowadzanie osoby do zespołu ........................................................................ 91Spójne zasady .......................................................................................................... 92Wymiana doświadczeń w zespołach ................................................................... 93Przeglądy kodu ....................................................................................................... 93Aktualizacja wiedzy o systemie ............................................................................ 94Ciągły rozwój .......................................................................................................... 95Mantra architektoniczna ....................................................................................... 97Co to jest mantra architektoniczna? .................................................................... 97Podsumowanie .....................................................................................................102Rozdział 8. Relacja z biznesem ................................................................ 105Antywzorce współpracy ......................................................................................105Dobre praktyki ......................................................................................................107Budowanie sieci wsparcia ...................................................................................108Ustalanie zasad współpracy ................................................................................109Indeks zadowolenia ..............................................................................................111Mapa relacji ...........................................................................................................111Analiza potrzeb .....................................................................................................113Podsumowanie .....................................................................................................115Rozdział 9. Informacja zwrotna ............................................................... 117Praktyki związane z informacją zwrotną ..........................................................117Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotneji jakie są tego konsekwencje? ...........................................................................118Korzyści .................................................................................................................118Podstawowy błąd ..................................................................................................118Feedback i feedforward .......................................................................................119Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej ...........................................120Kanapka informacji zwrotnej .............................................................................121Zespołowa informacja zwrotna ..........................................................................121Trudna informacja zwrotna ................................................................................122Podsumowanie .....................................................................................................122Rozdział 10. Trudne rozmowy ................................................................. 125Skąd się biorą emocje? .........................................................................................125Co niszczy kontakt? .............................................................................................127Elementy klarownego komunikatu ...................................................................129Druga pozycja .......................................................................................................133Podsumowanie .....................................................................................................135Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]