Technik elektroniki medycznej 322[18] 2007 05 14, EDUKACJA, Programy nauczania do 2011r
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ
/
322[18]ISPIMEN12007.05:14
PROGRAM NAUCZANIA
TECHNIK ELEKTRONIKI MEDYCZNEJ
322[18]
Minister Edukacji Narodowej
Warszawa
2007
Autorzy:
rngr inz. Karol Bresler
rngr Henryk Kandziora
dr Nikolaj Lambrinow
rngr ini. Kazimierz Pifan
rngr inz. Krystyna Siry
Recenzenci:
prof. zw. dr
hab.
med. Piotr Lass
dr ini. Krvstian Rudzki
Opracowanie redakcyjne:
rngr Malgorzata Cencelewicz
rngr Kazimiera Tartowska
Spis
tresci
I.
Plany nauczania
.........................................................................
II.
Programy nauczania przedmiotow zawodowych
.....................
1. Podstawy anatomii, fizjologii i psychologii
....................
..
..,,,,.
2.
Elektrotechnika
i
elektronika
3. Miernictwo medyczne
4.
Aparatura medyczna
...................
...
......................................
5.
Fizyka medyczna
6.
Bioelektronik
7. Pracownia e
,
.. .. . . ... .. .. .. ..
, ,
.
. .. ... . . ..
.
. .. .
8. Pracownia a
10. Zajqcia praktyczne
11. Praktyka zawodowa
I. PLAN NAUCZANIA
PLAN NAUCZANIA
Szkcta pclicealna
Zawbd: technik elektrcniki medycznej 322[18]
Podbudowa programowa: szkota dajqca wyksztaicenie Srednie
Przedmioty nauczania
/
8.
1
Pracownia aparatury medycznej
/
I
I
7
5
9.
/
Podstawy prawa i ekonomiki
10.
1
Zaiqcia praktyczne
1
1
1
1
10
7
Razem
1
37
50
Praktyka zawodowa: 3 tygodnie (w IV semestrze)
II. PROGRAMY NAUCZANIA PRZEDMIOTOW
ZAWODOWYCH
PODSTAWY
ANATOMII, FIZJOLOGII
I
PSYCHOLOGII
Szczegotowe cele ksztalcenia
W
wyniku procesu ksztatcenia uczen (stuchacz) powinien umiec:
-
posluiyc sig podstawowymi pojeciami z zakresu anatomii i fizjologii
cztowieka,
-
wyjasnit budowg komorek i zachodzqce w nich procesy fizjologiczne,
-
okreslik rodzaje i funkcje tkanek,
-
okreslic potoienie uktadow
i
narzqdow w odniesieniu do okolic, linii,
osi
i
ptaszczyzn ciata,
-
wyjasnit budowg
i
czynnosc uktadu narzqdow ruchu,
-
wyjasnic budowg
i
czynnosc uktadu krqzenia,
-
wyjasnic budowg
i
funkcje uktadu kwiotworczego,
-
wyjasnic budowg
i
czynnosc uktadu chtonnego,
-
wyjasnic budowg i czynnosc uktadu oddechowego,
-
wyjasnic budowg
i
czynnosd uktadu trawiennego,
-
wyjasnic budowe
i
czynnosc uktadu moczowego,
-
wyjaSniC budowg i czynnosc uktadu ptciowego,
-
wyjasnie budowg i czynnoSC uktadu nerwowego,
-
wyjasnic budowe
i
czynnoSC narzqdow zmystbw,
-
okreslic funkcje skory,
-
wyjasnic budowg
i
czynnose wydzielniczq gruczotow dokrewnych,
-
zinterpretowac podstawowe pojecia psychologiczne,
-
scharakteryzowa6 procesy poznawcze cztowieka,
-
scharakteryzowac procesy emocjonalne
i
motywacyjne,
-
okreslic sktadniki osobowosci cztowieka,
-
okreslic czynniki psychologiczne wptywajqce
na funkcjonowanie
cztowieka;
-
okreslic style komunikowania sig.
-
nawiqzat.
i
utrzymac kontakt z rozmowc$
-
zastosowac techniki aktywnego stuchania,
-
zapobiec sytuacjom konfliktowym,
-
zachowac sie asertywnie w okreslonych sytuacjach,
-
zastosowad roine techniki radzenia sobie ze stresem,
-
okreSliC warunki sprawnego dzialania,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]