Technik mechatronik 311[50] Z4.02 u, Książki, polskie, mechatronika, Technik mechatronik

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Marek Zalewski
Naprawa urządzeń i systemów mechatronicznych
311[50].Z4.02
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
0
Recenzenci:
mgr inż. Anna Sierba
mgr inż. Stanisław Popis
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Janusz Figurski
Korekta:
mgr Joanna Iwanowska
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[50].Z4.02
Naprawa urządzeń i systemów mechatronicznych zawartego w modułowym programie
nauczania dla zawodu technik mechatronik.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstępne
4
3. Cele kształcenia
5
4.1. Podział napraw, typowe operacje wykonywane w procesie naprawy
6
4.1.1. Materiał nauczania
6
4.1.2. Pytania sprawdzające
8
4.1.3. Ćwiczenia
8
4.1.4. Sprawdzian postępów
11
4.2. Naprawa alternatorów samochodowych
11
4.2.1. Materiał nauczania
11
4.2.2. Pytania sprawdzające
19
4.2.3. Ćwiczenia
19
4.2.4. Sprawdzian postępów
20
4.3. Naprawa układów zapłonowych
21
4.3.1. Materiał nauczania
21
4.3.2. Pytania sprawdzające
25
4.3.3. Ćwiczenia
26
4.3.4. Sprawdzian postępów
28
4.4. Naprawa trójfazowych silników indukcyjnych
29
4.4.1. Materiał nauczania
29
4.4.2. Pytania sprawdzające
31
4.4.3. Ćwiczenia
31
4.4.4. Sprawdzian postępów
31
4.5. Naprawa napędów pneumatycznych
32
4.5.1. Materiał nauczania
32
4.5.2. Pytania sprawdzające
42
4.5.3. Ćwiczenia
43
4.5.4. Sprawdzian postępów
45
5. Sprawdzian osiągnięć
46
6. Literatura
53
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
4. Materiał nauczania
6
1.
WPROWADZENIE
Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy o podstawowych określeniach,
blokach funkcjonalnych, zastosowaniu oraz perspektywach rozwoju mechatroniki.
W poradniku zamieszczono:

wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś
bez problemów mógł korzystać z poradnika,

cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem,

materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania
treści jednostki modułowej,

zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy już opanowałeś podane treści,

ćwiczenia, które pomogą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować
umiejętności praktyczne,

sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw zadań i pytań. Pozytywny wynik sprawdzianu
potwierdzi, że dobrze pracowałeś podczas lekcji i że przyswoiłeś wiedzę i ukształtowałeś
umiejętności z zakresu tej jednostki modułowej,

literaturę uzupełniającą.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2.
WYMAGANIA WSTĘPNE
Przystępując do realizacji programu nauczania jednostki modułowej powinieneś umieć:

określać rodzaj i zakres pomiarów diagnostycznych urządzeń i systemów
mechatronicznych,

lokalizować uszkodzenia urządzeń i systemów mechatronicznych,

posługiwać się instrukcją serwisową podczas lokalizacji uszkodzeń urządzeń i systemów
mechatronicznych,

interpretować zapisy w protokole z wykonanych pomiarów diagnostycznych urządzeń
i systemów mechatronicznych,

korzystać z różnych źródeł informacji.
„Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •