Test badania techniki czytania, EDUKACJA, szkoła - pomoce, sprawdziany, testy, sprawdziany
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TEST DO BADANIA TECHNIKI CZYTANIA GŁOŚNEGO
DLA KLAS I – VI (wg Karola Lausza)
Klasa I
go tu dym już ktoś nasz nie krem łaps wstań coś dziś tam
pięć zuch jeść świat nóg bądź przez deszcz lżej
Klasa II
nic wam dzik do szewc film dam sień sam pies strach
wstyd pisz że wieś lis chodź wąż rwie swej aż być śmiej
dach Staś sześć
Klasa III
sęk znów groch siał gnać rąk swój jest miast pod gęś żal
nikt piór mnie wiatr pić wnet nią głos brat pan spać się
mieć stój dno śni
Klasa IV
słoń Jan gryzł nas kwiat brał znam też list ćwir lok ciast
Klasa V
top chmur sok rząd śpiew hymn śnieg pień zza grzej kurz
Klasa VI
miał piej mrucz bok cień nóż błyszcz młóć trakt
gimnazjum
paw zmyj kos kracz płyn dziad krzycz piach wrzask dok grzyb smar szczyt lek rój tnę
śledź płat wór mak płać gwóźdź chrzan plusk tran zmysł pal leszcz wstaw drzwi
szczaw ćma krze głaz rok huk
Objaśnienia
1.Test wyżej podany jest testem indywidualnym, jednominutowym. Badany uczeń
czyta głośno przez jedną minutę w obecności wyłącznie nauczyciela.
2.Test jest przeznaczony dla uczniów od klasy I do VI. Zaczyna się go czytać zawsze
od początku.
3.Z końcem roku szkolnego w ciągu jednej minuty każdy uczeń klasy:
I winien przeczytać 22 wyrazy
II winien przeczytać 48 wyrazów
III winien przeczytać 76 wyrazów
IV winien przeczytać 88 wyrazów
V winien przeczytać 99 wyrazów
VI winien przeczytać 108 wyrazów
4.Każde błędnie przeczytane słowo odliczamy od wyniku ogólnego, nie przerywając
uczniowi czytania, aby go nie peszyć.
5.Z wyjątkiem klasy I test powinien być używany również w innych okresach roku
szkolnego jako sprawdzian postępów w czytaniu, ponieważ jest nielogiczny i uczeń
nie jest w stanie go zapamiętać.
6.Test pozwala stwierdzić na jakim poziomie (na poziomie której klasy) uczeń czyta.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]