Technik mechatronik 311[50] O1.06 u, Książki, polskie, mechatronika, Technik mechatronik

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Rafa³ Nowak
Analizowanie dzia³ania uk³adw mikroprocesorowych
311[50].O1.06
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Ŕ Pa stwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
___________________________________________________________________________
„Projekt wsp³finansowany ze œrodkw Europejskiego Funduszu Spo³ecznego”
Recenzenci:
mgr in¿. Henryk Krystkowiak
mgr in¿. Bogdan Chmieliski
Opracowanie redakcyjne:
mgr in¿. Katarzyna Maækowska
Konsultacja:
dr in¿. Janusz Figurski
Korekta:
mgr Joanna Iwanowska
Poradnik stanowi obudowê dydaktyczn¹ programu jednostki modu³owej 311[50].O1.06.
Analizowanie dzia³ania uk³adw mikroprocesorowych zawartego w modu³owym programie
.
nauczania dla zawodu technik mechatronik
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji Ŕ Pastwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„Projekt wsp³finansowany ze œrodkw Europejskiego Funduszu Spo³ecznego”
1
SPIS TREŒCI
1. Wprowadzenie
3
2. Wymagania wstêpne
4
3. Cele kszta³cenia
5
4. Materia³ nauczania
6
4.1. Mikroprocesory Ŕ struktura i charakterystyka
6
4.1.1. Materia³ nauczania 6
4.1.2. Pytania sprawdzaj¹ce 14
4.1.3. Æ wiczenia 14
4.1.4. Sprawdzian postêpw 15
4.2. Podzia³ oglny i zastosowanie mikroprocesorw
16
4.2.1. Materia³ nauczania 16
4.2.2. Pytania sprawdzaj¹ce 21
4.2.3. Æ wiczenia 21
4.2.4. Sprawdzian postêpw 22
4.3. Programowanie mikroprocesorw
23
4.3.1. Materia³ nauczania 23
4.3.2. Pytania sprawdzaj¹ce 34
4.3.3. Æ wiczenia 34
4.3.4. Sprawdzian postêpw 35
5. Sprawdzian osi¹gniêæ
36
„Projekt wsp³finansowany ze œrodkw Europejskiego Funduszu Spo³ecznego”
2
6. Literatura
39
1. WPROWADZENIE
Poradnik bêdzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy z zakresu budowy i zasady
dzia³ania podstawowych mikroprocesorw, ich zastosowania, wsp³pracy z powszechnie
stosowanymi urz¹dzeniami peryferyjnymi. Bêdzie on rwnie¿ przydatny w przyswajaniu
wiadomoœci z zakresu podstaw programowania mikroprocesorw.
W poradniku zamieszczono:
wymagania wstêpne, czyli spis umiejêtnoœci, jakie musisz posiadaæ na wstêpie kursu
dotycz¹cego analizowania dzia³ania uk³adw mikroprocesorowych,
cele kszta³cenia bêd¹ce spisem umiejêtnoœci jakie powinieneœ nabyæ w wyniku procesu
-
kszta³cenia,
materia³ nauczania, zbir wiadomoœci teoretycznych, bêd¹cych niezbêdnym minimum
-
pozwalaj¹cym osi¹gn¹æ cele kszta³cenia,
zestaw pyta Ŕ daj¹cy Ci mo¿liwoœæ sprawdzenia opanowanych wiadomoœ ci
-
æwiczenia pomocne bêd¹ w weryfikowaniu Twojej praktycznej oraz teoretycznej wiedzy,
-
sprawdzian osi¹gniêæ, przyk³adowy zestaw pyta testowych; zaliczenie testu mo¿e
utwierdziæ Ciê w przekonaniu, i¿ zadowalaj¹co opanowa³eœ materia³ tej jednostki
modu³owej,
literaturê uzupe³niaj¹c¹.
-
W celu prawid³owego wykorzystania przeznaczonego dla Ciebie poradnika powinieneœ:
-
zapoznaæ siê z odpowiedni¹ czêœci¹ mater ia³u nauczania,
-
przeanalizowaæ zestaw æwicze przeznaczonych do wykonania,
-
opracowaæ odpowiedzi do zamieszczonych pyta sprawdzaj¹cych,
-
przeanalizowaæ zamieszczony zestaw pyta testowych.
„Projekt wsp³finansowany ze œrodkw Europejskiego Funduszu Spo³ecznego”
3
-
-
2.WYMAGANIA WSTÊPNE
-
Przystêpuj¹c do realizacji programu jednostki modu³owej powinieneœ umieæ:
opisywaæ budowê i dzia³anie podstawowych elementw elektronicznych,
czytaæ proste schematy elektryczne,
-
-
stosowaæ algebrê Boole’a,
-
zapisywaæ liczby w r¿nych systemach,
definiowaæ pojêcia: stan wysoki, stan niski,
-
omawiaæ dzia³anie cyfrowych uk³adw kombinacyjnych,
-
-
omawiaæ dzia³anie cyfrowych uk³adw sekwencyjnych,
-
rozr¿niaæ technologie wykonywania uk³adw cyfrowych,
-
tworzyæ proste algorytmy.
„Projekt wsp³finansowany ze œrodkw Europejskiego Funduszu Spo³ecznego”
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mariusz147.htw.pl
  •